Esemény Összefoglaló

Alkalom: Spin off Club

Időpont: 2012-03-19

Helyszín: Africafé

Tárgy: Dr. Várnagy Emese (A raktáros aki sosem alszik)

            A kezdés:

Az első előadás, amin részt vettem. Egy hónapja történt, de még élesen emlékszem rá, így meg merem írni róla a beszámolót, persze ezt a papírra vetett jegyzeteim is megkönnyítik. Nagyon örülök, hogy végre elkezdtem járni, Az Életpálya Alapítvány javasolta, hogy nézzem, meg mi folyik itt. Sajnos majd két hétig nem volt még rá időm, de azóta csak egyetlen alkalmat hagytam ki. Ingyenes színvonalas és baráti hangulatú előadás, kiscsoport érdeklődő számára.

Első alkalommal találkoztam a szervezőkkel, inkább csak meghúzódva figyeltem, hogy milyen is egy ilyen előadás. Az előadás leírása eddig minden esetben érdekes volt számomra, így ez is megfogott.
Az előadást Dr Várnagy Emese tartotta. Nagyon színvonalas előadást tartott mind előadói mind vállalkozói szemlélettel tekintve.
Első vállalkozása egy munkaruházati, munkavédelmi eszközökkel foglalkozó cég.
Másodiknak egy kérdésen felbuzdulva megkereste hogyan lehetne behozni rezsianyag elosztókat Magyarországra. A vállalat rezsianyag automatákat vásárolt Kanadából és értékesített tovább hazai cégek számára. A cég jól ment, de a könnyebbség kedvéért, a kanadai cég csődöt jelentett, így leállt a forgalmazás.
Igazából a nagy ötlet ekkor jött, hiszen nem találtak másik beszállítót, viszont volt megrendelésük.
ELKEZDŐDÖTT a gyártás megtervezése, a programozás, a fejlesztés, ki kellett találni, hogyan is csinálták a kanadaiak. A megrendelések érkeztek, a gyártás is szépen haladt, új szoftvert fejlesztettek hozzá, profibb vázat készítettek a gépnek, modernebb és jobb lett, mint a bezárt cégé volt. Mivel az előző cég több mint öt éves volt, és nekik tőkére volt szükségük, új céget kellett alapítaniuk. Ezt meg is kellett ismertetni a későbbi vevőkkel.
Itt került képbe a marketing. Először is megpróbálkoztak a Magyar Termék Nagydíjon, melyet már az első típussal meg is kaptak, így az összes termékükön ezt jelzik is! Ez nagy elismerés és ingyenes reklámot biztosított a cégnek. Megbízható márkává tette már a cég induláskor a céget és termékét.
Több konferencián is megjelentek, de pénzük erre igen kevés volt, így kreatívan próbálták megoldani a promóciókat. Egyik alkalommal kevés hely volt számukra, és rájöttek, hogy a gépet feltudják tölteni ajándékokkal, és minden névjegykártyáért cserébe, adnak egy chip kártyát, amivel az érdeklődő ki tudja venni a gépből az ajándékát. A cég standjánál tömegesen gyűltek az érdeklődők, és hagyták ott a névjegykártyáikat a gépbe rejtett ajándékokért cserébe.

Eladás vs Bérlés +szerviz.
Eladási stratégia: olyan magas ár meghatározása, hogy elriassza ettől az opciótól az érdeklődőket.
Így a cég állandó havi bevétellel számolhat, hosszútávon! 3 féle bérlési konstrukciót találtak ki, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő ár/érték arányt. A gép minden esetben ugyan az, de az elérhető funkciók, és irányítási rendszerek az olcsóbb modellekben korlátozva vannak.
Hogyan adják el mégis a drágábbat?
Elég hozzá, hogy 1 hónapra ingyen kihelyezik a gépet a legmodernebb szoftverrel. Ezalatt úgy megszeretik a gépet, hogy nem akarnak megválni tőle, egyetlen esetben nem rendelték meg a maximális konstrukciót, csak a közepeset, mert a cégnek valóban nem volt szüksége többre, de ők is előre kalkuláltak a fejlesztéssel, a cég bővülésére tekintettel.
Az ígért költség csökkenés, munkaidő javulás és rezsianyag fogyasztás csökkenés minden esetben a várt értéket is meghaladta.
A szerviz hálózatot is ők működtetik, így ha valakinek sikerül elrontania a szinte elronthatatlan gépet, annak javítását is elvégzik számára, akár már a helyszínen.

A cég 5 év alatt nemzetközileg ismerté vált, az 5. év végére a cég névértéke meghaladja a 1.5Milliárd forintot. A cégvezető hölgy ekkor szeretné eladni a céget, hogy saját álmát megvalósíthassa. Illetve a befektetők is ekkor fognak kiszállni belőle.

Összefoglalás:
A legfontosabb a helyzet felismerése, és a gyors reakció. A marketingre, ha egy jó terméket akarunk eladni, akkor nem kell milliókat költeni, elég a versenyeredmény és a rengeteg jó visszajelzés a már meglévő partnerektől! Persze nem árt egy kis kreativitás sem!

Semmiképpen se legyünk átlagosak! Legyünk kiemelkedők, tűnjünk ki a minőségünkkel a többiek közül! (Self Menedzsment)

Legyen egy EXIT tervünk, hisz ha már nem akarunk foglalkozni a céggel akkor ezen nagyon sokat, kell gondolkodnunk. Ha nem tudunk belőle kiszállni, mert kulcsfontosságúak vagyunk benne, akkor sosem fog kinőni a cég a gyerekcipőiből. A tulaj még egy nyaralásra sem mehet el, úgy hogy az ügyintézés során ne kéne döntést hoznia.

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozasinditas.blog.hu/api/trackback/id/tr244457923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása