Alkalom: Spin off Club Szervezet felépítés

Időpont: 2012-03-29

Helyszín: Africafé

Tárgy: A szervezet felépítés és a saját elképzeléseink megvalósítása, Aquaria kft.

                Az előadás:

A mostani előadásra már Péterrel érkeztem, ő már lent várt, így néhány perces késésem ellenére jó helyem és asztalom is volt. Rengeteg hallgató jelent meg. A téma nagyon hasznos volt, már másnap alkalmaztam az AL coaching-en belőle néhány kulcs ötletet. Annyi információ volt, hogy alig bírok hozzá kezdeni, hihetetlen hasznos lehet ez hosszú távon.

Az előadás első kulcsszava: INFORMÁCIÓ ÁTADÁS:
Amíg én csinálom egyedül, addig a cég mehet ma erre, holnap pedig egy másik irányba, hisz tudom miért változtattam, és mit változtattam meg. nem fog eltévedni senki, maximum saját magamnak hozok hasznot, vagy veszteséget.
Ha már nem egyedül vagyok, és van egy alkalmazottam, vagy társam, és egyik nap azzal kelek fel, hogy most csináljon a cég mást, mert olyan jó ötletem van, de elfelejtek szólni a többieknek, akkor egy hét, egy hónap múlva csak nézhetem a cég darabokra hullását, hiszen két teljesen külön irányba megyünk, mert nem osztottam meg az információt a többiekkel. Én tudom merre megyek, de a többiek eltévednek, nem adtam utasítást az irány váltásra. Ez hihetetlenül sokat foglal magába, bár nem tűnik olyan eget rengető dolognak, pedig az.

A második kulcs szó a MOTIVÁCIÓ:
Amíg magamról, mint tulajdonosról tudom, hogy az a motivációm, hogy menjek előre az életben, fejlődjön a cégem, a személyiségem, a termékem. Az ÁLMOM megvalósítása a célom.
Viszont egy alkalmazott sosem fogja átvenni ezeket a célokat, ő a pénzéért fog teljesíteni, az ő motivációja a fizetése lesz, ő nem fog magasztos célok érdekében hónapokig „éhezni” mert meg kell várni egy ötlet beérését.
Az álom egy nagyon fontos dolog a cég megalakulását és életét tekintve, sőt a tulajdonosra is főként ez van hatással. Amíg van álom, van miért dolgozni, amint nincs álom, nincs más csak a pénz, azzal együtt elidegenedettek leszünk a munkánktól!

ALKOTNI CSAK MOTIVÁLT EMBER KÉPES! (Ezt talán kifejtenem sem kell. Sőt a következő mondat lehet még meg is kavarja az egyértelműt: Egy ember, azért mert kap 10.000 Forintot egy ötletért, még nem lesz képes az ötletet kitalálni, és aki alapból fásult és elidegenült, annak kedve sincs alkotni)

A cég mint egy család is elképzelhető:

Ötlet                  -              Udvarlás                    -                       Nem az elsőt kell feleségül venni
Cég                     -              Család                         -                       Gondoskodás az alkalmazottakról, az ötletről
Termék             -              Gyerek                       -                       csecsemő korában nem hasznos, de azzá válik!
….szükséges a ppt-….

Konkrét szervezeti felépítés:

Ha egy cég barátok közt alakul, ott nem lesz meg a cég előre menetelét segítő körülmények. Nincs ellenőrzés, szerénységgel kommunikálunk egymás felé, nem lesznek szigorúan betartott szabályok. Nagyon veszélyes lehet hosszútávon. Bár az elején nagyon nehéz ezen szempontok alapján elindulni, a cég elindulását követően minél hamarabb ki kell alakulnia a struktúrának, mert nagyon kellemetlen, akár a cég jövőjét veszélyeztető helyzetek jöhetnek létre.

A 3D grafikon nagyon jól szemlélteti és leírja egy szervezet lehetséges felépítéseinek formáit. (Eszköz – Tudás – Ember)

MAXIMUM VESZTESÉG MEGHATÁROZÁSA:
Ne essünk a saját magunk ásta csapdába! A cég értünk van, nem mi vagyunk érte! Ne legyünk a szervezet rabszolgái, mert ez csak a kiégéshez vezet. Érdemes akár már az ötlet kigondolásakor EXIT tervet készíteni, és meghatározni pontosan, hogy mennyit érdemes a cégre áldozni.  Minél pontosabban, forintra, időre, de akár emberi kapcsolatokra tekintettel is. (X Ft.-ot, y évet).

Megmagyarázás nélkül is tökéletesen érthető a következő is:
A TÁRSADALOM A VÁLLALATOK KREATÍV ÉRTÉKTEREMSÉRÉE SZORULNAK!
(A mai hatékony vállalatok bár kevesebb embert foglalkoztatnak, sokkal több embert szolgálnak ki.)

Egység:

VEVŐ-VEVŐI IGÉNY-FIZETŐKÉPESSÉG-A VEZETŐ SZEMÉLYE-A CÉG SZEMÉLYISÉGE-IZZÁS-ODAADÁS-CÉLOK-ÜGYMENET SZERVEZÉS-….STB. rengeteg dolognak kell együtt, harmóniában élnie.

A szervezet felépítése során nézzük az egészet és a részeket külön bontásban, hiszen, lehet hogy az álmodozás során olyan fontos pontok mellett haladunk el, melyekre könnyedén fény derülhet, ha megvizsgáljuk részegységenként az egész projektet.

Egy kis kitérő az ön menedzsment felé, ha önéletrajzot írunk, vegyük alapul az akciófilmek mini expozícióit, amikor a film elején bemutatják, hogy ki is lesz, milyen személyiség a főhős, és mire képes. Hogyan oldja meg a problémákat, és miket képes megoldani!

A világ egyik legfontosabb kérdése a tudatos hálózat építés, itt a kapcsolati tőke felhalmozását értem.
(érdemes szívességeket is tenni, és csak akkor elvárni az ellenszolgáltatást, amikor nekünk van rá szükségünk, minél később)

Cég felépítés szempontjából nem csak alkalmazottakat, hanem egy közösséget is építünk, akikre érdemes emberileg is odafigyelni, ajándékot venni nekik születésnapjukra, de akár csak felköszönteni őket, és aznap megdicsérni, vagy pihenőt adni nekik. esetleg néhány alkalommal céges bulit rendezni, pikniket, bármit ami közösség építő lehet. a közösségbe nem illő embereket, időben el kell távolítani a csoportból, hogy egymást ne akadályozzák (A B liga elv.)

A hit nagyon fontos, ha nem hiszel a termékedben és a cégedben, sokkal nehezebb eladnod. (Akkor jöhet a marketinges és sales-es, hogy eladja amit nem lehet.) Ha jó a termék a marketingesnek és a salesnek nem kell erőlködnie, csak győznie a munkát.

Siker elmélet:
HIDD EL ÉS TERJESZD A SIKERESSÉGED! (legyen mire alapozva).
Ha van egy hatalmas megrendelésed, amiben szinte biztos vagy, hogy sikerül teljesítened, akkor már mondhatod, hogy ez sikerült. A félkész terméket add úgy el, mintha már kész lenne! (persze legyen kész határidőre)

Túlzottan tagolt és pontszerűre sikeredett ez esetben, de annyi külön is értékes pont volt, hogy nem tudtam, és nem lett volna értelme kihagyni semmit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozasinditas.blog.hu/api/trackback/id/tr894467557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása