Esemény Összefoglaló: WebVízió
2012.05.04. 21:24
Esemény Összefoglaló
Alkalom: Spin off club
Időpont: 2012-04-05
Helyszín: Africafé
Tárgy: WebVízió
Az előadás nem is arról szólt, amire kíváncsiak voltunk!! DE BAROMI HASZNOS VOLT!
33 gondolat 15 év tapasztalatai alapján!
Igazából egy nagyon innovatív, kedves és jópofa embert ismerhettünk meg, aki végig vezetett az ismert sablon gondolatok világán és azt más megvilágítással, érthetővé tette számunkra.
Annyi érdekes gondolat volt, hogy azt szinte lehetetlen összefoglalni így a bejegyzés végén közzéteszem a teljes jegyzetlistát is.
Az első nagyon értékes gondolat a vevők megtartásával, és megdöbbentésével van kapcsolatban. Az egyik cég akikkel dolgozott, garázskapukat szerelt be és karbantartott. Az ő taktikájuk az volt, hogy a garancia lejárata előtt egy héttel felhívták az ügyfeleiket, hogy minden rendben van-e a garázskapuval, kell-e ellenőrizni, vagy javítani, mert nemsokára lejár a garanciális időtartam. Nagy többségében a jó minőségű kapuknak nem volt baja, a vevők mégis megdöbbenve tapasztalták, hogy ilyen figyelmes cég egyáltalán létezik, ezt elmesélve ajánlották önkéntelenül is ismerőseiknek a céget.
Kitértünk a tanulásra, hogy mindig figyeljünk mindenre, amire csak lehet, és tanuljunk belőle, azaz tartsuk üresen a csészénket. Azt is átvettük, miért fontos egy jó alap, mielőtt bármit felépítenénk, nehogy az maga alá temessen bennünket.
AZ A JÓ TANÁCS, AMIVEL NEM ÉRTESZ EGYET. Akkor ez egy nagyon jó tanács, mert azóta sem értek vele teljesen egyet.
Mindent írjunk le, hogy az agyunknak ne kelljen észben tartania, hisz ez úgy sem fog sikerülni. Mindent! Személyes, üzleti, családi céljainkat! Ötleteinket, de akár álmainkat is jegyezzük fel néha ébredés után.
Nagyon fontosnak tartja, és az előadás több részében is kitért rá, hogy a tervezés nem elég, hanem CSELEKEDNI KELL! Egy briliáns ötlet és egy gagyi megvalósítás közt az a különbség, hogy utóbbi, ha rosszul is, de meg lett valósítva.
Illetve, szerinte is akkor van vihar, ha a kapitány úgy érzi. Egy kezdő hajós, lehet, az első felhőnél feladja, míg a tapasztalt kapitány belemegy a fekete viharba is, és neki az, az utazó sebessége.
Nagyon találó megfogalmazás az új trendre, a BÁLNASIMOGATÁS. Ezalatt értsd azt, hogy azt a 10%-os vevő réteget válaszd ki és kényeztesd el, akik a bevételed 80-90%-át hozzák. Ragaszkodj hozzájuk!
Magyarországon kevésbé ismert technika az up selling. Ha voltál már mekiben, tudod mi az. Adhatom nagyobb kiszerelésben? Itthon alig elterjedt módszer.
Rés piacot ne ügyfelek, hanem szükségletek alapján keress, lehetőleg tudja, hogy problémája van és szenvedjen tőle. (De legalább legyen egy olyan [akár irracionális] szenvedélye, amire lehet építeni.) Még jobb, ha proaktívan keresi is a megoldást. Továbbá fontos az is, hogy kevés választási lehetősége legyen a megoldásra.
Példának az önéletrajzírással és a fizetésemeléssel foglalkozó honlapokat hozta fel. Míg az állást keresők proaktívan keresik az önéletrajzokat, fizetésemelési tanácsokat kevesen [mernek] keresni.
Terméked legyen kiváló! A gagyit is el lehet adni, de a jót sokkal könnyebb és olcsóbb. Viszont ne ess abba a hibába, hogy tökéleteset alkotsz, elégedj meg a kiválóval. Ha a kiváló minőség 20%-os akkor a tökéletes még + 80%-ot igényel, mely aprólékos pepecselés inkább, mint hasznos. Tudd, hogy a terméked nem valami, hanem valakinek a problémájára megoldás! NAGYON FONTOS, HOGY MIÉRT ÁRULOD! Kell egy nagyon jó név, a prémium termékeket pedig érdemes nagyon felárazni, hisz mindig lesz olyan vevő, akinek azonnal a legjobb kell, kerüljön az bármibe. A vevő nem foglalkozik évekig a termékkel, így nincs ideje beleszeretni. Gyorsan kell szerethetővé tenni. A jó csomagolás is nagyon sokat számít!
Nagyon fontos a vevő fejébe látás képessége, ha tudod mit akar, milyen az élethelyzete, sokkal könnyebben tudsz pozícionálni, és könnyebben adsz el neki. A versen y ma már fejben dől el.
Stratégia, avagy taktika: STRATÉGIA, hosszútávon nélküle elvesztél, akármilyen jó taktikád is van egy-egy helyzet megoldására, ha nincs egy hosszútávra mutató összkép, akkor lehet nem is a jó irányba haladsz a taktikáddal!
EGY ÚJABB MILLIÓKAT ÉRŐ GONDOLAT!
A vevőd nem akar egyből egy hatalmas létrát megmászni. Használj egy lépcsőt, SŐT! ALKALMAZZ A LÉPCSŐFOKOK KÖZT SÁMLIKAT! Első lépés, hogy adj neki egy ingyenes anyagot, hogy elnyerd a bizalmát. Ez könnyebb infó termékekkel, de tárgyiasult áruval is megoldhatóvá tehető. Érdemes alkalmazni a vevő tetszését, barátságát, tiszteletét, bizalmát el kell nyerni!
VÁLLALJ GARANCIÁT ÉS HIRDESD! ha több garanciát adsz, és nem rejtegeted, hanem az arcukba kiáltod, hogy bízz meg bennem, garanciát vállalok a termékemre, vissza adom a pénzed ha nem tetszik akkor a te termékedet fogják megvenni azzal szemben aki ezt nem teszi meg. 8 napos pénz visszafizetési kötelezettsége minden cégnek van, csak van aki elrejti. (Kosár elhagyás esetén, ha már bepakolta a terméket, de végül kilépett, küldjünk e-mailt arról, amit a kosarába tett, adjunk neki kedvezményt, vagy ajándékot és bíztassuk a vásárlásra. Győzzük meg, hogy nincs veszteni valója! Szinte biztos siker!)
Jegyezd meg: A vevő önző! A vevő többet akar a pénzéért, mint ami reális! Minél több dolgot, minél olcsóbban, leginkább ingyen!
Készíts egy nagyon pontos vevői avatárt, például a STORY magazint Klári nénire szabva írják meg, aki 46 éves, elvált, keveset keres, fodrászhoz jár és szeret pletykálkodni. Ha a te piacod luxus autókat gyárt, akkor meg mintázz olyan vevő avatárt, aki milliomos, luxus partykra jár, sikeres, és el akar térni az átlagtól, és ezért bármennyit hajlandó fizetni is.
Személyes kommunikáció! kezdünk elveszni az internet adta lehetőségekben! Telefonon hívd fel a vevőidet, hogy elégedettek-e termékkel, vagy mi a problémájuk, amire ezáltal megoldást találtak, vagy mi az, amire még nem! VEDD FEL A BESZÉLGETÉST, és a következő kampányodban használd fel az Ő SZAVAIKAT! Lehengerlő hatást fogsz elérni!
3 próbálkozás! MONDOM 3!! Ha az elsőn és a másodikun elbuksz, az még nem jelent sikertelenséget! PRÓBÁLD MEG HARMADJÁRA IS! Persze változtass, tanulj az előzőekben elkövetett hibájból!
Mérd az eredményeket. Ha van egy 5000 címes e-mail listád, akkor készíts nagyon kis eltéréssel 2-3 féle levelet, változtasd a címsort, az ajándékot, de mindig csak egy-max 2 dolgot, hogy összehasonlítható legyen, és küld ki 3-500 embernek. majd a legjobban konvertálót küld el az összes többi ügyfelednek.
Ezt már mondtam, de ismételjünk: Elég a kiváló, nem kell TÖKÉLETES! És ez igaz az e-mailekre is, ahogy minden másra.
Legyen egy profi, idióta biztos szervezeti felépítésed és rendszered, a mekiben 48 oldal szól a felmosásról, és a képernyő sem véletlenül segíti az eladót, abban hogy mit is kell mondania a vevőnek! Kezd egy miniCRM-mel, megfizethető és rettentő hatékony. Az excelben vezetett naplózás több bonyodalmat okoz, mint hasznot!
Alakítsd át szokásaidat! Felmérések szerint kb havi egy szokásodat tudod megváltoztatni. Legyen az első a korán kelés, mondjuk 9kor. (Persze, csak aki megteheti) A következő fontos, hogy reggel egyből felkelés után legalább fél liter vizet magunkhoz vegyünk. Következő lépés, hogy iktassuk be a reggeli testmozgást! Ha futunk, hallgassunk közben tanulmányokat, ha futógépet használunk, akkor vagy olvassunk, vagy itt is hallgassunk, esetleg nézzük is videón a megtanulandó anyagokat, így kettős hatékonysággal dolgozhatunk. A következő lépés legyen az, hogy elkezdünk olvasni és relaxálni reggelente. A reggeli a legfontosabb ezt iktassuk be edzés után olvasás előtt. Így délig egy megszabott állandó programunk van, ami az egész további napra rettentő hasznos hatással lesz. Agyunk és szervezetünk is jobb hatásfokkal fog működni.
AMIT TILOS!
Ne nézd meg reggel az internetet, kapcsold ki, ha nem bírod ki. Ha megnézed az e-mailjeid, eltereli a figyelmed a megvalósítandó célokról.
Ami szükséges:
NAGY AKARATERŐ, NYILVÁNOSSÁG, ÉS BÜNTETÉSEK! Az előadó barátjával úgy egyezett meg, ha eltér a napi rutin reggelektől, akkor a másik félnek 20.000 Forintot fizet! A nyilvánosság azért jó, mert akkor számon kérik a közeledben lévők, hogy miért nem ígéretednek megfelelően cselekszel!
EZT HÍVJÁK ŐK SIKER RITUÁLÉNAK! ez a reggeli rutin szokássá válásával egész életedre hatással lesz, hasznos lesz neked is! (ez egy 2000$-os amerikai techinka, melyet szeptemberben ők tanultak meg amerikában)
Határidőzz! Ha nincs határidő, nincs teljesítés sem! A dolgok akkor készülnek el, ha valami miatt sürgetve vannak, és ennek legjobb módja a határidő! (Persze alkotó munkánál kell ihlet, de az is könnyebben jön néha, ha megsürgetik.
MULTITASKNG! Újabb nehezen száműzhető technika. Magamról tudom, hogy felkelés után már 5-10 weboldalon böngészem a cikkeket szinte minden logika nélkül, mert érdekesnek hangzik, pedig tudom, hogy épp mire kéne összpontosítanom. Ezáltal sokkal kevesebb hasznos információt tudok magamba fogadni, mint amikor TISZTAFÓKUSZBAN DOLGOZOM EGYETLEN TÉMÁN. Legyen az önéletrajzírásra felkészülés, üzleti tervírás, vagy csak egy marketing tudásanyag átolvasása.
A tiszta fókusz megoldásának kulcsa is a jó tervezésben rejlik: 50 percet foglalkozzunk egy témával, és utána közvetlenül ne csináljunk hasonlót. Előtte és után szánjunk 5-5perc előkészülési és elpakolási időt, amikor a dolgozóasztalhoz visszük a szükséges eszközöket, illetve elpakoljuk azokat, így óránként leszünk készen egy-egy feladattal.
Gondolom az 5 barátod átlagából számolt teljesítmény elvét mindenki ismeri. Egyetlen megjegyzés, ha te vagy a legjobb, ideje váltani, legyen 2 ember, akinek te segítesz, és legyen kettő, akik neked segítenek.
Ajánlott olvasmányok:
Brian tracy
Gazdag papa szegény papa http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Kiyosaki_Lechter_Gazdag_papa_szegeny_papa&id=12552&type=22
Új föld http://www.elixirbolt.hu/hu/webaruhaz/hangoskonyvek/uj_fold_hangoskonyv
A v mítosz könyv http://www.bagolyvar.hu/webshop/product/a-vallalkozas-mitosza,000009.html
Személyes hatékonyság http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Brian_Tracy_Szemelyes_hatekonysag&id=61815&type=22
4oras munka hét ! Könyv http://promdrive.p8.hu/downloads/Timothy-Ferriss-4-Oras-Munkahet.pdf
Simon smek TED http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Sinek
Ezután jöhet az Én 2.0! SOK SIKERT HOZZÁ!
Ne legyél a szokások rabja, alakítsd te a szokásaidat!
Web vizio jegyzet, mivel kivételesen nem írásban, hanem telefonba jegyzeteltem:
Rossz alap nem összedől e hanem mikor
Tartsd uresen a csészedet
Az a jó tanács amivel nem értesz egyet
Videó cél elkerese
Személyes üzleti családi célok külön írásban
garancia lejárata elott telefon hogy kell e javitani
Ne csak fejben legyen meg! Cselekedni kell.
A vihar az ami a kapitánynak vihar
Bálna simogatas 10% ember 90% profit
Kosár értek növelése: nagyobb kiszerelésben adhatok (up sell ajánlat)
5kotelezo kérdés:
Mi a misszionk?
Arany kőr: miért hogyan és mit
Sámuel piemont lingli harwardi tanár
a miért után kitisztul a kep
Simon smek TED
Ki a vevod?
Vevő szamara értek (lehet a vevőnek nem értek ami szerinted az)
MilYen eredmény? lefixalva
Ne ügyfelek hanem szükségletek rés piac
Szenved -sürgős megoldást var
Vagy
Irracionális szenvedély
Proaktív megoldás keresés
Keves valasztasa van a vevonek
(Barat andras oneletrajz iras)
Fizetés emelés.hu
Megfelelő termek:
Termek értek / ügyfél pénze
Megoldást árulsz nem termeket
Nincs ideje beleszeretni
Professzionális csomagolás
Direkt folarazni. Premium
Jó név ami megtapad
Stratégia hosszú tavon megveri a taktikát
Taktikák összessége a stratégia alapja
Vevő fejeben végzett munka
Pozicionalas harc a vevő fejeben elfoglalt helyért
Ingyenes anyagok !!!!! Kis lépcsők, sőt inkább samlikkal áthidalni
Az ügyfél önző szándékainak kommunikáció
Többet akar mint amit fizet
Személyes kommunikáció !!!!!!!!!!
Felvenni a beszélgetést és az ő szavaikat leírni
Ügyfél avatar ideális vevő pontos megfogalmazása
Legalább 3 próbálkozás
Elég a kiváló nem kell tökéletes
Mérni kell!!
Rendszer építés ?
Idióta biztos rendszer!.
Könyvek:
Brian tracy
Gazdag papa szegény papa
Új föld
A v mítosz könyv
Személyes hatékonyság
Én 2.0
Nelegyel a szokások rabja
4oras munka hét ! Könyv
Simon smek TED könyv
Hataridozes! reggeli felkelés hosszú távú siker
Siker rituale: reggel van akaratero
Havi egy szokás minta beiktatása
Fel liter víz citrommal
Edzés reggel fürdés reggeli + olvasás meditáció
Tony robbins zongoraja
Elkerülhetetlensegi gondolkodás
Nyilvános bejelentés
Vagy nagy büntetések!!!!!
Muszáj
Nincs multitasking 5 perc előkészület tiszta fókusz meghatározott időben 5 perc elpakolas
"takarítás le a grillt" délig rituale és semmi mas
Fizikai érzelmi szellemi munka csatorna valtasok
5 barátod átlaga
Nem nézünk emailt reggel
Van egy perced blokk
Könyvek:
Brian tracy
Gazdag papa szegény papa
Új föld
Webvizio.hu/értékelés
Szerző: Klement Alex
Szólj hozzá!
Címkék: startup vállalkozás vállalat spinoff cégalapítás start up spin off fivosz http://spinoffklub.tumblr.com/ http://www.fivosz.hu/ Klement Alex Klement
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.